دوره آموزش مقدماتی فتوشاپ تخصصی شیت بندی در معماری

شروع رویداد : شنبه 20 شهریور 1400 - ساعت 15:00
مدت زمان رویداد : 8 ساعت
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از دوشنبه 01 شهریور 1400 ساعت 08:00
تا
پنج شنبه 25 شهریور 1400 ساعت 15:00
بلیط با تخفیف برای دانشجویان دانشگاه ازاد بوشهر
120,000 تومان
قابل خرید از دوشنبه 01 شهریور 1400 ساعت 08:00
تا
پنج شنبه 25 شهریور 1400 ساعت 15:00
بلیط عادی
150,000 تومان

مدرسان و سخنرانان

مهناز اژدری

مدعو

جلسات رویداد
زمان برگزاری

جلسه اول
شنبه 20 شهریور 1400
ساعت 15:00
ساعت 17:00
جلسه دوم
دوشنبه 22 شهریور 1400
ساعت 15:00
ساعت 17:00
جلسه سوم
چهارشنبه 24 شهریور 1400
ساعت 15:00
ساعت 17:00
جلسه چهارم
شنبه 27 شهریور 1400
ساعت 15:00
ساعت 17:00

برگزارکنندگان رویداد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

بوشهر

توضیحات رویداد

شیت بندی چیست؟

شیت بندی، یکی از تکنیک‌های پرزانته در معماری است. در این تکنیک، المان‌های طراحی شده و اطلاعات مربوط به آن‌ها به صورت مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند. هر بخش از شیت معماری، یکی از جنبه‌های طراحی را به نمایش می‌گذارد. شیت بندی به صورت دستی و نرم افزاری قابل انجام است. فتوشاپ را می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای پیشرفته و پرکاربرد برای این کار در نظر گرفت. این نرم افزار، امکان شیت بندی لایه باز را برای کاربران فراهم می‌کند. شیت بندی معماری با فتوشاپ و به طور کلی پرزانته طراحی، دارای اصول و نکات مهمی است

عوامل موثر بر کیفیت شیت بندی معماری چه هستند؟

نمایش معماری، ساختار، جهت‌گیری، چینش، ابعاد، شبکه‌بندی، سلسله مراتب، المان‌های ضروری، پس زمینه، اطلاعات، المان‌های دیگر، تایپوگرافی و رنگ، از مهم‌ترین عوامل موثر بر کیفیت شیت بندی معماری هستند. پرزانته، از مهمترین مهارت‌های مهندسی معماری و طراحی به شمار می‌رود. یک طراحی و ایده هر چقدر هم که خوب باشد، ارائه ناقص می‌تواند آن را به عنوان یک ایده متوسط یا حتی بد نمایش دهد.

شیت بندی غیر اصولی و نامناسب، پتانسیل‌های یک طراحی فوق‌العاد را پنهان می‌کند. به منظور جلب نظر کارفرما یا مشتری، شیت بندی باید با استفاده از المان‌های ساده و قابل درک انجام شده باشد. طراحی ارائه شده باید به قوه تخیل و تصویرسازی ذهنی مشتری کمک کند. مانند هر مهارت دیگر، شیت بندی معماری با فتوشاپ نیز اصولی دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند زمینه دستیابی به یک ارائه عالی را فراهم کند. در ادامه، به معرفی این اصول می‌پردازیم.

نمایش معماری

شیت بندی معماری باید با استفاده از تصاویر گرافیکی و متن‌های مناسب ایجاد شده باشد تا ایده طراحی شما را به خوبی نمایش دهد. المان‌های مورد استفاده در شیت معماری باید جزئیات و جنبه‌های اصلی طراحی را به وضوح بیان کنند. توجه داشته باشید که کیفیت، بهتر از کمیت است. استفاده از المان‌های زیاد می‌تواند منجر به سردرگمی بیننده شود. برای نمایش معماری ساختمان، ساده یا دشوار بودن درک مفهوم طراحی، المان‌های اصلی و جنبه‌های مختلف ترسیمات را در نظر بگیرید.

یکپارچگی سبک، فرمت و مقیاس المان‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تمام این موارد باید به گونه‌ای باشند که ایده پروژه را به طور منطقی و جامع به ببینده انتقال دهند. عدم یکپارچگی، سردرگمی بیننده را در پی خواهد داشت. به طور کلی، طرح ارائه شده باید یک داستان مشخص را روایت کند. برای اطمینان از روایت صحیح این داستان، شیت را از راست به چپ و از بالا به پایین بررسی کنید.

ساختار

پیش از شروع شیت بندی معمار با فتوشاپ باید طرح‌های مورد نیاز را مرتب‌سازی کنید. بهترین روش برای انجام این کار، پاسخگویی به سوالات زیر است:

  • هدف اصلی شما از شیت بندی، ارائه کدام یک از ویژگی‌های سازه است؟
  • کدام یک از طرح‌ها و نقشه‌های سازه می‌توانند منظور شما را به خوبی نمایش دهند؟
  • المان‌های اصلی طراحی شما چه هستند؟
  • کدام یک از المان‌های اصلی طراحی، نمایش بهتری را از ایده شما ارائه می‌کنند؟

پس از پاسخ به سوالات بالا، فهرستی از تمام تصاویر و متن‌های مورد نظر خود را جمع‌آوری کنید. با این کار، ذهن شما برای ایجاد ساختار مناسب شیت بندی معماری با فتوشاپ آماده می‌شود. به علاوه، این رویکرد، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز بر روی شیت بندی و نحوه تعامل با طراحی را به خوبی تصور کنید

سرفصل رویداد

1-نصب و راه اندازی نرم افزار

2-آشنایی با ابزارها و منوهای پر کاربرد در شیت بندی

3-نحوه انتقال نقشه با مقیاس از اتوکد به فتوشاپ

4-نحوه دیزاین شیت معماری در سطح مقدماتی

مخاطبین رویداد

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری و افرادی که با معماری سرو کار دارند

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

تیم طراحی و اجرایی کاروپ با تجربه اجرای بیش از 1000 رویداد داخلی و بین المللی در زمينه هاي برگزاري رويدادهاي مختلف، آماده ارائه مشاوره برای برگزاری و اجراي هر چه بهتر رویداد شما می باشد. در حال حاضر تیم اجرایی مجرب و متخصص کاروپ این قابلیت را دارد تا در برگزاری كليه وبينارها، رویداد ها، دوره های تخصصی، کارگاههای آموزشی، همایش ها، سمینارها، نشست ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های ملي و بین المللی همراه شما باشد.
برگزاری یک رویداد حرفه‌ای آسان نیست، کاروپ اين آمادگي را داراست تا مشکلات عدیده برگزارکنندگان را حل نموده و با ارایه راه حل هاي اتوماتیک، سريع و سيستمي امور را تسریع و تسهیل بخشد. مجموعه كاروپ، از مرحله ایده و شروع رویداد شما تا پس از برگزاری آن رویداد با خدمات و سرویس های مختلف در کنار شما بوده تا بهترین تجربه برگزاري يك رويداد به مخاطبان شما ارائه شود.
z