دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار V-REY اختصاصی معماری
تا
دوشنبه 26 مهر 1400 ساعت 19:00
150,000 تومان
مدرسان و سخنرانان
مرجان نوربخش
مدعو
جلسات رویداد
زمان برگزاری
برگزارکنندگان رویداد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
بوشهر
توضیحات رویداد
امروزه آنچه که در بازار کار از فارغ التحصیلان رشته معماری خواسته می شود، تفاوت های زیادی با آنچه که در تحصیلات آکادمیک آموخته اند، دارد. یکی از این خواسته ها، تسلط به نرم افزارهای مدل سازی و رندرینگ همچون تری دی استودیو مکس و پلاگین های مربوطه آن، از جمله V-Ray است که در تحصیلات آکادمیک توجه چندانی به این موضوع نشده است، به گونه ای که دانشجو جهت رفع این نیاز یا مجبور است به فردی متخصص هزینه ای بپردازد و یا خود به دنبال آموختن آن حرفه باشد.
پلاگین V-Ray با آپشن ها و گزینه های متعددی که دارد، در زمینه معماری جهت خروجی صحنه های معماری، با کیفیت نزدیک به واقعیت مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از آپشن ها و بخش های این پلاگین، قسمت مربوط به ساخت مواد و متریال ها است. این بخش که دارای تنظیمات و زیرمجموعه های متعددی برای زمینه معماری است، به حدی حائز اهمیت است که نداشتن اطلاعات کافی و عدم توانایی برای ساخت مواد واقع گرایانه، تمامی بخش های دیگر را تحت تاثیر قرار داده و خروجی کار به هیچ وجه مطلوب نخواهد بود.
بنابراین یادگیری این قسمت از پلاگین قدرتمند V-Ray، توانایی خلق آثار فاخر و نزدیک به واقعیت در زمینه شبیه سازی کامپیوتری طراحی های داخلی و خارجی انجام شده معماری را به هنرجو خواهد داد. هدف این آموزش، انتقال دانش لازم در خصوص ساخت و تنظیم متریال ها و مواد تخصصی در زمینه معماری و ساختمان است. مصالحی همچون: سنگ، آلومینیوم، فلز، چرم، آجر، فرش، شیشه، آب و... همگی در خلق صحنه های معماری به دفعات مورد استفاده قرار می گیرند.
در این فرادرس، مسیر آموزش به این صورت خواهد بود که ابتدا در ۶ درس تکنیک های لازم برای ساخت مپ های مختلف آموزش داده می شود و در مابقی جلسات به ساخت متریال های تخصصی معماری پرداخته می شود. روند آموزش کاملا به صورت عملی و در محیط نرم افزار خواهد بود تا هنرجو به طور کامل در جریان انجام کار و ساخت مواد مورد نظر قرار گیرد و از هر گونه مطالب تئوری خسته کننده پرهیز شده است. سعی بر آن است تا تمامی آنچه که برای انجام پروژه های معماری در زمینه متریال سازی و مواد تخصصی با پلاگین V-Ray لازم است، به هنرجو انتقال داده شود.
سرفصل رویداد
1-آشنایی با محیط نرم افزار و تنظیمات اولیه
2- ساخت صحنه بصورت overrrideو آموزش نور پردازی و تنظیمات دوربین
3-ادامه مبحث نورپردازی و تنظیمات دوربین
4-آموزش متریال های شیشه ، آیینه و فلز
5-آبجکت گذاری و ساختن صحنه
6-پرسش و پاسخ و انجام یک پروژه کوچک
مخاطبین رویداد
دانشجویان و افرادی که در زمینه معماری کار میکنند و .......