دوره مجازی آموزش آشنایی با نیروگاههای هسته ای و اجزاء آن

شروع رویداد : یک شنبه 10 اسفند 1399 - ساعت 17:00
مدت زمان رویداد : 4 ساعت
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 08:00
تا
چهارشنبه 08 بهمن 1399 ساعت 23:00
ثبت نام عادی
250,000 تومان

مدرسان و سخنرانان

دکتر داریوش مستی

استاد و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

جلسات رویداد
زمان برگزاری

جلسه اول
یک شنبه 10 اسفند 1399
ساعت 17:00
ساعت 21:00

برگزارکنندگان رویداد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

.

نیروگاه اتمی

بوشهر

توضیحات رویداد

دوره آشنایی با نیروگاه‌های هسته ای و اجزای آن (مطالعه موردی نیروگاه اتمی بوشهر) به مدت جلسه در مهرماه 99 برگزار خواهد شد و تا به صورت 4 جلسه پشت سر هم در 4 روز  ادامه خواهد داشت. هدف از برگزاری این دوره 16 ساعته در واقع آشنایی با فناوری نیروگاههای هسته ای با آب تحت فشار و مشخصه های فنی آن، به ويژه مشخصه های کنترلی و تنظیم قدرت نیروگاه اتمی بوشهر (توانمندیها و محدودیتهای بار پذیری نیروگاه در ارتباط با شبکه برق) می باشد.

 

لازم به ذکر است؛ که مدرس دوره جناب دکتر داریوش مستی معاون پژوهشی نیروگاه اتمی بوشهر می باشد و با تدریس ایشان این دوره به اجرا در می آید.
گفتنی است؛ اجرای این دوره که بنا به درخواست برخی  دانشجویان، کارکنان و اساتید قرار گرفته است و در راستای همکاری های نزدیک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و نیروگاه اتمی بوشهر تلاش و بخش پژوهش و آموزش این دو مجموعه و ارتباط دانشگاه با صنعت می باشد  و در واقع برای اشاعه کاربرد دانش مهندسی هسته ای در خدمت صنعت کشور است .

 

 

طبق آمار آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، تقریبا 15 درصد از مجموع برق تولیدی در سراسر جهان در نیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌شود و ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ژاپن بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برق از انرژی هسته‌ای هستند. تمام نیروگاه‌های هسته‌ای فعال در جهان در حقیقت کتری‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که آب را برای تولید نیروی برق به جوش می‌آورند. انرژی مورد نیاز برای داغ‌کردن آب از واکنش شکافت هسته‌ای بدست می‌آید. 

 

 

نیروگاه‌های هسته‌ای از نظر طراحی به شدت محکم و قوی هستند. در واقع می‌توان آنها را در زمره محکمترین سازه‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند، قرار دارد. بیشتر طراحی راکتورها با اینکه در برابر تمام حملات احتمالی ، غیرقابل نفوذ نیست، اما می‌تواند از انتشار مواد رادیواکتیو حتی در بدترین حالت غیر محتمل نیز جلوگیری کند. در حال حاضر هزینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بیش از ساخت نیروگاه‌هایی است که با سوخت زغال یا گاز کار می‌کنند. این تفاوت با توجه به تجربه طولانی استفاده از نیروی هسته‌ای که به کاهش دوره ساخت و افزایش طول عمر نیروگاه کمک می‌کند، در حال کم شدن است. 

سرفصل رویداد

 

 

سرفصل های دوره:

 

- فیزیک رآکتور

- ساختار رآکتور WWER

- ایمنی هسته ای

 

مخاطبین رویداد

 

دانشجویان مهندسی هسته ای و مهندسی برق و فیزیک

 

کارکنان و پرسنل نیروگاه

 

اساتید رشته های مرتبط

 

پژوهشگران مرتبط با این حوزه

 

سایر علاقمندان

 

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

تیم طراحی و اجرایی کاروپ با تجربه اجرای بیش از 1000 رویداد داخلی و بین المللی در زمينه هاي برگزاري رويدادهاي مختلف، آماده ارائه مشاوره برای برگزاری و اجراي هر چه بهتر رویداد شما می باشد. در حال حاضر تیم اجرایی مجرب و متخصص کاروپ این قابلیت را دارد تا در برگزاری كليه وبينارها، رویداد ها، دوره های تخصصی، کارگاههای آموزشی، همایش ها، سمینارها، نشست ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های ملي و بین المللی همراه شما باشد.
برگزاری یک رویداد حرفه‌ای آسان نیست، کاروپ اين آمادگي را داراست تا مشکلات عدیده برگزارکنندگان را حل نموده و با ارایه راه حل هاي اتوماتیک، سريع و سيستمي امور را تسریع و تسهیل بخشد. مجموعه كاروپ، از مرحله ایده و شروع رویداد شما تا پس از برگزاری آن رویداد با خدمات و سرویس های مختلف در کنار شما بوده تا بهترین تجربه برگزاري يك رويداد به مخاطبان شما ارائه شود.
z