چگونه مقاله خود را در یک مجله مناسب چاپ کنیم؟

شروع رویداد : پنج شنبه 29 خرداد 1399 - ساعت 16:00
مدت زمان رویداد : 2 ساعت
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از پنج شنبه 29 خرداد 1399 ساعت 00:05
تا
یک شنبه 08 تیر 1399 ساعت 12:00
بلیط رایگان
رایگان

مدرسان و سخنرانان

دکتر مهدی ریاضی

استاد دانشگاه استرالیا

جلسات رویداد
زمان برگزاری

یک جلسه
پنج شنبه 29 خرداد 1399
ساعت 16:00
ساعت 18:00

برگزارکنندگان رویداد

دانشگاه شهید چمران اهواز

اهواز

توضیحات رویداد

در زیر اصولی برای مهیا کردن مولفان برای ورود به رقابت چاپ مقاله را که از نظر وب سایت American Journal Experts بسیار مهم و اساسی قلمداد شده‌اند می‌پردازیم. با وب سایت چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

 

۱- شروع به نوشتن کنید.

حتی زمانیکه نتایج آزمایش‌ها و یافته‌های شما مشخص نشده است می‌توانید بخش‌هایی از مقاله را بنویسید. مثلاً بخش مواد و روشها در یک مقاله را می‌توانید حتی قبل از اقدام به انجام آزمایشات خود بنویسید.

 

۲- مقاله‌تان را شفاف و بدون پیچیدگی نگارشی بنویسید.

متاسفانه یک مقاله بسیار قوی اگر با نگارش ضعیف همراه باشد تاثیرات خود را به طور کامل از دست خواهد داد. مخصوصاً مقالاتی که باید ترجمه گردد بسیار حساس هستند. مقاله نویسی یک کار حرفه‌ای و رقابتی در سطح بسیار بالاست. رعایت اخلاق در پژوهش، انجم دقیق آزمایشات، رفرنس دهی فوق العاده، رعایت تمامی اصول پژوهشی زمانی معنا پیدا می‌کند که داور و ادیتور مجله بتواند مقاله شما را بخواند! بنابراین این هشدار را بسیار جدی بگیرید و به دنبال یک مترجم و ادیتور خوب باشید (البته اگر تخصص زبان انگلیسی ندارید).

 

۳- هنگام نگارش مقاله از نرم افزار رفرنس نویسی استفاده کنید.

استفاده از یک نرم‌افزار رفرنس نویسی مانند نرم افزار End Note می‌تواند در آرشیو کردن مقالات مورد استفاده شما و فرمت بندی خودکار رفرنس‌های شما بسیار ایده‌آل باشد. پس مقاومت نکنید، حتما از یک نرم افزار رفرنس نویسی استفاده کنید تا فواید آن را در کوتاه مدت ببینید. 

 

۴- بدانید که چه زمانی باید مقاله خود را سابمیت کنید.

بسیاری از کارهای پژوهشی می‌توانند به دو یا سه مقاله و یا بیشتر تفکیک شوند. اگر فکر می‌کنید برخی از نتایجی که تاکنون بدست آورده‌اید ارزش چاپ شدن در یک مجله را دارند تا اماده شدن باقی نتایج مقاله آن را به یک مجله ارسال نمایید. سپس با بدست آمدن سایر نتایج، به فکر مقاله دوم باشید.

 

۵- مقاله خود را بعد از مدتی بازخوانی کنید یا بازخوانی آن را به فرد متخصص دیگری بسپارید.

بعد از اتمام مقاله یکی از بهترین روشها برای پیدا شدن معایب جزیی و کلی مقاله بهتر است بعد از گذشت مدتی آن را مطالعه نمایید و یا از فرد متخصص دیگری بخواهید تا آن را خوانده و نکات و مشکلات احتمالی را مطرح نماید. وب سایت‌هایی مانند https://www.peerageofscience.org/ نیز کار داوری مقاله را در مدت کوتاهی انجام می‌دهند و می‌تواند نظرات و پیشنهادات آنها نیز مفید باشد.

 

۶- کاورلتر مناسبی بنویسید.

در مطالب قبل نیز گفته شده که نگارش یک کاورلتر قوی می‌تواند شانس پذیرش و چاپ مقاله را بسیار بالاتر ببرد

 

بعد از ارسال مقاله به مجله پیگیر مقاله خودت باشید. در نظر داشته باشید که برای یک مجله خوب از سراسر دنیا مقالاتی ارسال می‌شود و باکس پیام مجلات پر از ایمیل‌]ایی است که از سوی رقبای شما به دفتر مجله ارسال شده است. پیشنهاد ما این است که هر دو روز یکبار ایمیلی برای ادیتور مجله بفرستید تا درباره مقاله ارسالی شما تعیین وضعیت شود. با دریافت پیام ادیتور مبنی بر تعیین وضعیت مقاله‌تان خونسرد باشید و طبق زمانبندی و محتوای ایمیل ادیتور ادامه کار را پیگیری کنید.

 

 

سرفصل رویداد

 

ده مجله علمی برتر دنیا برای چاپ مقاله

۱- مجله Nature

که متعلق به کشور انگلستان میباشد  اولین شماره خود را در سال ۱۸۶۹ منتشر نمود . بیشتر  در حوزه علوم طبیعی است . ایمپکت فاکتور این انتشارات ۴۰٫۱۳ بوده و  شاخص اچ ایندکس ناشر این مجله برابر با ۳۶۶ است .

۲-  مجله The New England Journal of Medicine

که در حیطه پزشکی و متعلق به دانشگاه ماساچوست آمریکا است . ضریب تاثیر این انتشارات برابر با ۷۲٫۴۰ و  میزان اچ ایندکس  آن که  توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله برابر با ۳۵۲معرفی شده است .

۳- مجله Science

متعلق به کشور آمریکا  و ضریب تاثیر آن برابر با ۳۷٫۲۰ خواهد بود . ادیتور این مجله جرمی برگ Jeremy M. Berg است . اچ ایندکس که توسط گوگل اسکولار اعلام شده برای ناشر این مجله برابر با ۳۲۰ است .

۴- مجله The Lancet

در حیطه پزشکی و متعلق به کشور انگلستان است که در سه شهر لندن، نیویورک و پکن  نیز دارای شعبه رسمی میباشد . ضریب تاثیر این مجله برابر با ۴۴  و ادیتور آن ریچارد هورتون Richard Horton است. اچ ایندکس که  توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله اعلام شده  برابر با ۲۷۳ خواهد بود.

۵- مجله Chemical Society reviews

متعلق به کشور انگلستان و در حیطه شیمی به چاپ آثار علمی پرداخته است . ضریب تاثیر این انتشارات برابر با  ۳۸٫۶۱ و  اچ ایندکس  که  توسط گوگل اسکولار اعلام شده است برای ناشر این مجله برابر با ۲۴۱ خواهد بود .

۶- مجله Cell

در حیطه پزشکی و زیست شناسی (life science) و متعلق به دانشگاه کمبریج کشور آمریکا  میباشد و ضریب تاثیر آن برابر با ۳۰٫۴۱ و  اچ ایندکس  که توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله اعلام شده  برابر با ۲۳۷ خواهد بود .

۷- مجله Journal of the American Chemical Society

تاسیس ۱۸۷۹   و متعلق به کشور آمریکا میباشد . این مجله  در حیطه شیمی  است ،  ضریب تاثیر آن برابر با ۱۳٫۸۵ و  اچ ایندکس که  توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله اعلام شده  برابر با ۲۱۹ خواهد بود .

۸- مجله Advanced Materials

تاسیس ۱۹۸۸ در   آلمان  میباشد . در حوزه هایی  مانند شیمی، فیزیک و نانوتکنولوژی به چاپ مقالات پرداخته است. ضریب تاثیر این انتشارات برابر با ۱۹٫۷۹ و  اچ ایندکس که توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله اعلام شده برابر با ۲۱۸ خواهد بود .

۹- مجله Proceedings of the National Academy of Sciences 

متعلق به کشور آمریکا و تاسیس ۱۹۱۵ میباشد . ضریب تاثیر این مقالات برابر با ۹٫۶۶   و حوزه هایی مانند زیست شناسی، فیزیک و علوم اجتماعی را تحت پوشش قرارداده است . اچ ایندکس که توسط گوگل اسکولار برای این ناشر این مجله اعلام شده است  برابر با ۲۱۶ می‌باشد .

۱۰- مجله Chemical Reviews

در آمریکا در 1924 میلادی باز گشایی شده کبیشتر در حوزه شیمی به چاپ مقاله پرداخته ، ضریب تاثیر این مجله برابر با ۴۷٫۹۲ و  اچ ایندکس که توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله اعلام شده  برابر با ۲۱۱ خواهد بود.

 

مخاطبین رویداد

 

دانشجویان

اساتید

پژوهشگران

هیات علمی

 

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

تیم طراحی و اجرایی کاروپ با تجربه اجرای بیش از 1000 رویداد داخلی و بین المللی در زمينه هاي برگزاري رويدادهاي مختلف، آماده ارائه مشاوره برای برگزاری و اجراي هر چه بهتر رویداد شما می باشد. در حال حاضر تیم اجرایی مجرب و متخصص کاروپ این قابلیت را دارد تا در برگزاری كليه وبينارها، رویداد ها، دوره های تخصصی، کارگاههای آموزشی، همایش ها، سمینارها، نشست ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های ملي و بین المللی همراه شما باشد.
برگزاری یک رویداد حرفه‌ای آسان نیست، کاروپ اين آمادگي را داراست تا مشکلات عدیده برگزارکنندگان را حل نموده و با ارایه راه حل هاي اتوماتیک، سريع و سيستمي امور را تسریع و تسهیل بخشد. مجموعه كاروپ، از مرحله ایده و شروع رویداد شما تا پس از برگزاری آن رویداد با خدمات و سرویس های مختلف در کنار شما بوده تا بهترین تجربه برگزاري يك رويداد به مخاطبان شما ارائه شود.
z