وبینار شبکه موبایل 5G ، کاربردها ، فرصت ها ، چالش ها

شروع رویداد : چهارشنبه 17 دی 1399 - ساعت 18
مدت زمان رویداد : 6 ساعت
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از دوشنبه 01 دی 1399 ساعت 00
تا
سه شنبه 16 دی 1399 ساعت 23:00
بلیط عادی
100,000 تومان

مدرسان و سخنرانان

حسین مومن زاده حقیقی

مدرس دانشگاه و محقق ارزهای دیجیتال

جلسات رویداد
زمان برگزاری

جلسه اول
چهارشنبه 17 دی 1399
ساعت 18
ساعت 20
جلسه دوم
پنج شنبه 18 دی 1399
ساعت 18
ساعت 20
جلسه سوم
جمعه 19 دی 1399
ساعت 18
ساعت 20

برگزارکنندگان رویداد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان (اهرم)

توضیحات رویداد

 یا همان نسل پنجم شبکه تلفن همراه جدیدترین نسل شبکه دسترسی به اینترنت است که با استفاده از آن می‌توان خدماتی مانند جراحی از راه دور، دسترسی به محتوای با کیفیت 4K، خدمات شهر هوشمند و اینترنت اشیا و... را در دسترس مشترکان قرار داد.

از اهداف نسل پنجم، افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه (یک گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه (کاربران بیشتر)، کاهش تأخیر شبکه و بهینگی بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر (مانند گوشی موبایل)، و نیز پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت (مانند کاربر سوار بر اتوموبیل در اتوبان یا قطارهای سریع‌السیر) تعریف شده‌است.

در این نسل باید حداقل یک میلیون کاربرِ ارتباطات پهن‌باند سیار در هر کیلومتر مربع بتوانند به شبکه متصل شوند و هر کاربر باید بتواند در شلوغ‌ترین حالت، حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند، که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده بود.[۳] کاهش مصرف انٰرژی هم معیاری است که در این نسل به آن توجه شده‌است و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده اپراتورها باید در ساعت کم مصرف به حالت صرفه‌جویی انرژی وارد شده و به سرعت فعال شوند که این معیار هم در نسل چهارم قید نشده بوده‌است.[۴] در نتیجه، نسل پنجم به عنوان مثال، امکان ارتباط به صورت رسانه جاری (streaming) در ساعات اوج مصرف از طریق تلفن همراه را برای افراد فراهم می‌کند. همچنین، هدف عملیاتی دیگر آن بهبود پشتیبانی از ارتباطات ماشین با ماشین، یعنی اینترنت اشیا، با هزینه کمتر، مصرف باتری کمتر و تأخیر کمتر از نسل چهارم است.[۵]

سرفصل رویداد


✅ معرفی فناوری شبکه موبایل 5g

✅ تفاوت های اصلی فناوری 5g با نسل چهارم شبکه موبایل 4g و lte

✅ کاربردهای تکنولوژی 5g

✅ چالش‌های پیشرفت شبکه 5g در ایران و جهان

✅ فرصت‌های 5g به عنوان بستر توسعه فناوری‌های پیشرفته و توسعه اقتصاد دیجیتال ایران

✅ استفاده از 5g برای توسعه شهر هوشمند

✅ تکنولوژی 5g ؛ عاملی برای توسعه خودروهای الکتریکی و هوشمند 

✅ تکنولوژی 5g ؛ منسوخ کننده تکنولوژی های پیشین

✅ کاربردهای 5g در علوم مختلف پزشکی و مهندسی

✅ کاربردهای 5g در اینترنت اشیاء و پروژه های انجام شده iot بر بستر آن

مخاطبین رویداد

دانشجویان و مهندسین حوزه برق و it

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

تیم طراحی و اجرایی کاروپ با تجربه اجرای بیش از 1000 رویداد داخلی و بین المللی در زمينه هاي برگزاري رويدادهاي مختلف، آماده ارائه مشاوره برای برگزاری و اجراي هر چه بهتر رویداد شما می باشد. در حال حاضر تیم اجرایی مجرب و متخصص کاروپ این قابلیت را دارد تا در برگزاری كليه وبينارها، رویداد ها، دوره های تخصصی، کارگاههای آموزشی، همایش ها، سمینارها، نشست ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های ملي و بین المللی همراه شما باشد.
برگزاری یک رویداد حرفه‌ای آسان نیست، کاروپ اين آمادگي را داراست تا مشکلات عدیده برگزارکنندگان را حل نموده و با ارایه راه حل هاي اتوماتیک، سريع و سيستمي امور را تسریع و تسهیل بخشد. مجموعه كاروپ، از مرحله ایده و شروع رویداد شما تا پس از برگزاری آن رویداد با خدمات و سرویس های مختلف در کنار شما بوده تا بهترین تجربه برگزاري يك رويداد به مخاطبان شما ارائه شود.
z