حفاظت ژنراتورهای نیروگاهی بر مبنای رله (SIEMENS: 7UM62)

شروع رویداد : دوشنبه 20 بهمن 1399 - ساعت 17:00
مدت زمان رویداد : 2 ساعت
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از پنج شنبه 16 بهمن 1399 ساعت 12:30
تا
دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت 17:15
هزینه شرکت در وبینار با دریافت گواهی
50,000 تومان

مدرسان و سخنرانان

علی عباسی

هیات علمی

توحيد سليماني اقدم

كارشناس رله و حفاظت

جلسات رویداد
زمان برگزاری

حفاظت ژنراتورهای نیروگاهی بر مبنای رله (SIEMENS: 7UM62)
دوشنبه 20 بهمن 1399
ساعت 17:00
ساعت 19:00

برگزارکنندگان رویداد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان (اهرم)

توضیحات رویداد

حفاظت سیستم‌های قدرت یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مهندسی قدرت است که ارتباط تنگاتنگی با صنعت دارد. بنابراین، شناخت انواع حفاظت، به‌ویژه مبتنی‌بر رله‌های عددی و شناخت پدیده‌هایی که ممکن است این حفاظت ها را دچار اشتباه عملکردی کنند، در زمرة پراهمیت‌ترین موارد حفاظت سیستم‌های قدرت شمرده می‌شود. از میان انواع گوناگون، حفاظت همچون حفاظت اضافه بار (Over Load) که با ANSI Code 49 شناخته شده است ژنراتور را در برابر اضافه بار ناشی از وجود بارهای مکانیکی محافظت می کند. حفاظت خروج از سنکرونیزم(78) که در صنعت  و سیستم های قدرت با نام های دیگری همچون لغزش قطب یا (Pole Slip- out of step) نیز شهرت دارند این حفاظت فقط و فقط در حالت تعادل کار می کند یعنی خطایی اتفاق افتاده و رفع شده و بعد از آن سیستم شروع به نوسان می کند که این نوسان یک نوسان متعادل سه فاز است. حفاظت قطع تحریک (40) که به (Loss of field) نیز مشهور است اثراتی همچون جذب توان راکتیو زیاد از شبکه، افت ولتاژ شبکه، اثرات گرمایی استاتور ژنراتور و تبدیل ژنراتور سنکرون به ژنراتور القایی را در بر دارد. حفاظت جریانی-ولتازی که به 51v نیز مشهور است سیستم قدرت به صورت حفاظت پشتیبان محافظت کرده و مانع از صدمه رسیدن به تجهیزات می شود. حفاظت دیفرانسیل (87) یکی از مهم‌ترین و دقیق‌ترین حفاظت‌هاست؛ آن‌گونه که در صنایع برای موتورهای بزرگ و در پست‌های فوق توزیع، انتقال و نیروگاهی برای حفاظت ترانسفورماتورهای قدرت و در نیروگاه‌ها، برای حفاظت ژنراتورها کاربرد گسترده‌ای دارد. حفاظت امپدانسی (21) از جمله حفاظت های غیر واحد و از نوع بسار سریع است که معمولا به عنوان حفاظت اصلی و پشتیبان در خطوط بلند کاربرد دارد. این حفاظت دارای درصد تنظیم های متفاوتی برای حفاظت است.

سرفصل رویداد

 

سرفصل دوره:


• مقدمات کلی ژنراتور
• انواع زمین کردن ژنراتور
• حفاظت های جریانی استاتور (59N,64S)
• حفاظت اضافه بار (49)
• حفاظت دیفرانسیل (87)
• حفاظت عدم تعادل بار(46)
• حفاظت قطع تحریک (40)
• حفاظت امپدانسی (21)
• حفاظت خروج از سنکرونیزم (78)
• حفاظت خطای زمین رتور (64R)

 

مخاطبین رویداد

دانشجویان مهندسی برق

متخصصان حوزه صنعت برق

 

 

 

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

تیم طراحی و اجرایی کاروپ با تجربه اجرای بیش از 1000 رویداد داخلی و بین المللی در زمينه هاي برگزاري رويدادهاي مختلف، آماده ارائه مشاوره برای برگزاری و اجراي هر چه بهتر رویداد شما می باشد. در حال حاضر تیم اجرایی مجرب و متخصص کاروپ این قابلیت را دارد تا در برگزاری كليه وبينارها، رویداد ها، دوره های تخصصی، کارگاههای آموزشی، همایش ها، سمینارها، نشست ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های ملي و بین المللی همراه شما باشد.
برگزاری یک رویداد حرفه‌ای آسان نیست، کاروپ اين آمادگي را داراست تا مشکلات عدیده برگزارکنندگان را حل نموده و با ارایه راه حل هاي اتوماتیک، سريع و سيستمي امور را تسریع و تسهیل بخشد. مجموعه كاروپ، از مرحله ایده و شروع رویداد شما تا پس از برگزاری آن رویداد با خدمات و سرویس های مختلف در کنار شما بوده تا بهترین تجربه برگزاري يك رويداد به مخاطبان شما ارائه شود.
z