کارگاه آموزشی تقوا و سلامت اداری (ویژه کارکنان و اساتید)

شروع رویداد : چهارشنبه 18 تیر 1399 - ساعت 21:00
مدت زمان رویداد : 1 ساعت و 30 دقیقه
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 12:00
تا
چهارشنبه 18 تیر 1399 ساعت 21:00
ثبت نام در کارگاه
رایگان

مدرسان و سخنرانان

حجت الاسلام شیخی شیخی

مدرس

جلسات رویداد
زمان برگزاری

زمان برگزاری
چهارشنبه 18 تیر 1399
ساعت 21:00
ساعت 22:30

برگزارکنندگان رویداد

دانشگاه آزاد اسلامی

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها

استان بوشهر

بسیج اساتید

بوشهر

توضیحات رویداد

 

آسيب شناسي نظام اداري  با هدف نيل به سلامت اداري، از جمله موضوعات مهم و ضروري براي نظام اسلامي است. جوامع مختلف، با توجه به نوع نظام مورد پذيرش خود، شيوه هايي را براي سلامت اداري خود تدوين و مورد اجرا قرار مي دهند. توجه به گرايش هاي افراد مورد گزينش، آموزش هاي لازم قوانين و مقررات و نظارت بر حسن اجراي قوانين و... از جمله اين شيوه ها است.
در نظام مردم سالاري ديني، افزون بر موارد فوق و دقت و حساسيت در گزينش ها، تعهد اخلاقي و پايبندي به دين و آموزه هاي ديني، و تقوا و ملکه دروني و تشويق ها و تنبيه ها از جمله مواردي است که براي نيل به سلامت اداري بسيار مهم و حايز اهميت است.

 

 

لینک ورود به کارگاه آنلاین بر روی لینک زیر کلیک کنید:

*** ورود به کارگاه ***

 

لطفا در تاریخ و ساعت اعلام شده وارد شوید.

 

سرفصل رویداد

هر نظام اداری و حکومتی برای اینکه بتواند امور جامعه خود را به درستی اصلاح کند، باید از کارگزاران شایسته و متعهد بهره گیرد. در میان همه حکومت ها ،تاکنون هیچ حکومتی ،مانند حکومت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در خصوص امور کارگزاران خود حساسیت و دقت به خرج نداده است. این واقعیت را می توان از نامه ها و خطبه های گوناگون حضرت به کار گزاران و والیان حکومتی در ابعاد مختلف سیاسی،اقتصادی و دینی جست و جو کرد. در همه نامه ها و عهد نامه های حضرت به کارگزاران ،مسئله رعایت تقوا و ترس از خدا و توجه به آخرت دیده می شود.

در اندیشه سیاسی اسلام، کسانی که از امکانات و اموال و اختیارات حکومتی بهره مند می شوند ، باید صفات و ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند؛ در غیر این صورت، باعث تباهی امور می شوند. علی (علیه السلام) هیچ گاه در عزل و نصب های خود، مسئله رفاقت و خویشاوندی را مدنظر قرار نمی داد و روش سیاستمداران دنیا پرست را که تنها در راستای بقای حکومت خود عمل می کردند، نداشت؛بلکه تنها به رضای خدا می اندیشیدو مصلحت مردم را در نظر می گرفت. در اندیشه سیاسی حضرت، هیچ خطری برای جامعه اسلامی بیشتر از خطر بر سر کار آمدن افراد فاقد اهلیت و کم صلاحیت نیست. به همین دلیل، هنگام گماردن مالک اشتر نخعی به حکومت مصر، در نامه ای به مصریان چنین هشدار داده است:

من بیم دارم که نابخردان و نابکاران، زمام امور مملکت را به دست گیرند و مال خدا را دست به دست بگردانند و بندگان او را بردگان خود گیرد و با صالحان به دشمنی بر خیزد و فاسقان را حزب خود قرار دهند(نهج البلاغه ،ص 1050).

حضرت مرتبا مردم را به مسئله کارگزاران توجه می دادند و می فرمودند که مبادا زمامداران بی اهلیت بر سر کار آیند و جامعه و مردمان را به تباهی کشانند؛ چرا که اگر حساسیت مردم به چگونگی رفتار کارگزاران از بین رود، آن گاه افراد بی لیاقت و فاقد صلاحیت در مراتب زمامداری قرار می گیرندو جامعه را به تباهی می کشانند (مجلسی،1402ق ،ج69 ،ص 176).

نتیجه آنکه اگر در نظام اداری و حکومتی از افراد سالم و متعهد استفاده شود، و از طرفی نظارت مستمر برای تداوم حسن سلوک و تعامل مطلوب با مردم نیز حاکم باشد، یقینا می توان به اقامه عدل و قسط در جامعه امیدوار بود. بدیهی است تنها در این صورت است که می توان امیدوار بود مردم به نظام حکومتی جامعه اقبال کنند ودر رفع فساد و تخلف ،با کارگزاران همکاری و همگامی نمایند.

 

مخاطبین رویداد

 

کارکنان

 

اساتید

 

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

تیم طراحی و اجرایی کاروپ با تجربه اجرای بیش از 1000 رویداد داخلی و بین المللی در زمينه هاي برگزاري رويدادهاي مختلف، آماده ارائه مشاوره برای برگزاری و اجراي هر چه بهتر رویداد شما می باشد. در حال حاضر تیم اجرایی مجرب و متخصص کاروپ این قابلیت را دارد تا در برگزاری كليه وبينارها، رویداد ها، دوره های تخصصی، کارگاههای آموزشی، همایش ها، سمینارها، نشست ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های ملي و بین المللی همراه شما باشد.
برگزاری یک رویداد حرفه‌ای آسان نیست، کاروپ اين آمادگي را داراست تا مشکلات عدیده برگزارکنندگان را حل نموده و با ارایه راه حل هاي اتوماتیک، سريع و سيستمي امور را تسریع و تسهیل بخشد. مجموعه كاروپ، از مرحله ایده و شروع رویداد شما تا پس از برگزاری آن رویداد با خدمات و سرویس های مختلف در کنار شما بوده تا بهترین تجربه برگزاري يك رويداد به مخاطبان شما ارائه شود.
z