نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در بهبود کسب و کار
تا
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 23:59
250,000 تومان
تا
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ساعت 23:59
500,000 تومان
مدرسان و سخنرانان
دکترمازیار گنجور
هیات علمی دانشگاه
جلسات رویداد
زمان برگزاری
برگزارکنندگان رویداد
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان بوشهر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر
پژوهش
توضیحات رویداد
فناوری اطلاعات یا IT (به انگلیسی: Information Technology) طیف وسیعی از ابزارها را برای کارآفرینان فراهم می کند تا با استفاده از آن ها بتوانند هدایت شرکت های جدید خود را در مراحل
تاسیس و توسعه انجام دهند. این ابزارها بخش های مختلف را در کسب وکارها (شامل عملیات حسابداری، بازاریابی و ارتباطات ) متحول کرده است. کسب و کارهای فعال در طیف وسیعی از صنایع همواره خود را برای بهره بردن کامل از پیشرفت های فناوری اطلاعات سازگار می کنند. پیشرفت در فناوری اطلاعات به کسب وکارها کمک کرده است تا تحولات قابل توجهی داشته باشند، به عنوان مثال با گسترش فناوری اطلاعات و بسترهای مجازی تجارت، فروشگاه های فیزیکی کسب و کارها (با سهم قابل توجه در بازار) کم کم بخش بزرگی از سهم خود در بازار را به فروشگاه های آنلاین جهانی با دسترسی آسان و بدون نیاز به حضور فیزیکی داده است. روی آوردن به فناوری اطلاعات به دلیل گسترش تجارت الکترونیکی، روندی است که در بین شرکتهای تجاری کوچک، متوسط و بزرگ برای به دست آوردن سود های بلندمدت در پیش می گیرند. این رویکرد با سادهسازی خدمات تجاری و بهبود عملکرد آنها مورد توجه قرار گرفته است. فناوری اطلاعات در حال حاضر در عملیات روزانه هر کسب و کاری استفاده می شود. 7نقش نقش کلیدی فناوری اطلاعات در مدیریت کسب و کار عبارتند از: پیاده سازی راه حل های مبتنی بر ابر ... تسهیل امنیت سایبری ... انجام تجزیه و تحلیل داده ها ... فعال کردن ارتباطات کارآمد ... افزایش تجربه مشتری ... کاهش هزینه های عملیاتی |
برگزاری این کارگاه میتواند به بهبود شناخت و بهرهوری کارکنان در زمینه فناوری اطلاعات و بهبود عملکرد کسب و کارها کمک شایانی کند.
سرفصل رویداد
هشت وجه حكمراني فناوري اطلاعات • ضلع اول: همكاري (همكاري بين شركتها در فضاي سايبري) • ضلع دوم: اشتراك (بكارگيري زيرساختهاي عمومي فناوري اطلاعات) • ضلع سوم: اجتماعيسازي (موضوعات اجتماعي و اخلاقي و ساخت تصوير بزرگ) • ضلع چهارم: هوشمندسازي (مديريت اطلاعات در جهان دادههاي حجيم) • ضلع پنجم: بازي ذينفعان (شناسايي ابزارهاي مورد استفاده در مشتريمداري، زنجيره تامين، سيستمهاي توليد و ...) • ضلع ششم: بازارسازي (تجارت الكترونيك، بازارهاي ديجيتال و كالي ديجيتال) • ضلع هفتم: مديريت دانش (بازيابي اطلاعات و شكل دادن به دانش) • ضلع هشتم: بازارهاي مالي (شكلگيري پولهاي ديجيتال و مسيرهاي تبادل اطلاعاتي مالي) • نگاهي دوباره به هشت وجه حكمراني فناوري اطلاعات |
مخاطبین رویداد
· همه شرکتها، بهویژه شرکتهایدانشبنیان · مدیران و صاحبان کسب کار · مدیران عامل و مدیران و کارشناسان ارشد · مدیران منابع انسانی و کارآفرینان · مدیران عامل و مدیران و کارشناسان ارشد · کارشناسان و مدیران خرید و بازرگانی شرکتها و کارخانجات · مدیران منابع انسانی، فروش و بازاریابی · مدیران اجرایی و کارشناسان ارشد · دانشجویان رشتههای حسابداری، مدیریت، اقتصاد، صنایع وکامپیوترو … |
کارشناسان و افراد علاقه مند به محاسبات، تحلیل و تهیه گزارشات مدیریتی در اکسل