تجزیه و تحلیل داده ها با هدف تدوین و به روز رسانی بوم کسب و کار


شروع رویداد : یک شنبه 11 خرداد 1404 - ساعت 16:00
مدت زمان رویداد : 6 ساعت
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از شنبه 27 اردیبهشت 1404 ساعت 09:00
تا
چهارشنبه 04 تیر 1404 ساعت 16:00
قابل خرید از شنبه 27 اردیبهشت 1404 ساعت 09:00 تا چهارشنبه 04 تیر 1404 ساعت 16:00
بلیت برای عموم
500,000 تومان
بلیت برای عموم
500,000 تومان

مدرسان و سخنرانان

دکتر حسن مزارعی
دکتر حسن مزارعی

هیات علمی دانشگاه، مدير پژوهش دانشگاه، ارزياب شركت هاي دانش بنيان

جلسات رویداد
زمان برگزاری

جلسه اول
یک شنبه 11 خرداد 1404
ساعت 16:00
ساعت 18:00
جلسه دوم
سه شنبه 13 خرداد 1404
ساعت 16:00
ساعت 18:00
جلسه سوم
یک شنبه 18 خرداد 1404
ساعت 16:00
ساعت 18:00

برگزارکنندگان رویداد

معاونت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحدبوشهر
معاونت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحدبوشهر

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

سرفصل رویداد

جلسه ۱: مقدمات تحلیل دادهها و ارتباط با بوم کسبوکار اهداف: آشنایی با مفاهیم پایه بوم کسبوکار (Business Model Canvas) و نقش دادهها در آن. معرفی انواع دادههای کلیدی (مشتریان، بازار، رقابت، مالی) و روشهای جمعآوری. سرفصل: ۱. مرور اجمالی بوم کسبوکار: ۹ بخش اصلی بوم (مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانالها، درآمدها، منابع، فعالیتها، شرکا، هزینهها). اهمیت دادهها در تصمیمگیری برای هر بخش. ۲. انواع دادههای کسبوکاری: کمی (فروش، نرخ تبدیل) vs کیفی (نظرات مشتریان). منابع داده (داخلی: CRM، مالی؛ خارجی: نظرسنجیها، دادههای بازار). ۳. ابزارهای ساده جمعآوری داده: Google Forms، Google Analytics، Excel. اصول اخلاقی و حریم خصوصی (GDPR، رضایت مشتری). ۴. کار عملی: تحلیل یک نمونه داده ساده (مثلاً نظرسنجی مشتریان) و پر کردن بخش "مشتریان" در بوم. تکلیف: جمعآوری دادههای اولیه از یک کسبوکار فرضی و تهیه گزارش خلاصه. جلسه ۲: روشهای پیشرفته تحلیل داده و تبدیل به استراتژی اهداف: آموزش تکنیکهای تحلیل کمی و کیفی. تبدیل نتایج تحلیل به استراتژیهای عملی برای بوم کسبوکار. سرفصل: ۱. تحلیل کمی: مفاهیم پایه آماری (میانگین، روندها، همبستگی). مثال: پیشبینی درآمد با رگرسیون ساده در Excel. ۲. تحلیل کیفی: کدگذاری نظرات مشتریان و شناسایی الگوها. استفاده از ماتریس SWOT برای تحلیل رقابتی. ۳. مطالعه موردی: مثال واقعی از بهروزرسانی بوم یک استارتآپ بر اساس تحلیل داده (مثلاً تغییر کانالهای توزیع پس از تحلیل رفتار مشتری). ۴. کار عملی: تحلیل دادههای ارائهشده و تدوین استراتژی برای بخش "ارزش پیشنهادی" در بوم. تکلیف: تکمیل تحلیل دادههای تکلیف جلسه ۱ و پیشنهاد تغییرات در بخشهای مرتبط بوم. جلسه ۳: اجرا، پایش و بهروزرسانی مستمر بوم کسبوکار اهداف: پیادهسازی نتایج تحلیل در بوم کسبوکار. آموزش روشهای پایش و بهبود مداوم. سرفصل: ۱. تبدیل تحلیل به اقدام: اولویتبندی تغییرات در بوم بر اساس دادهها. مثال: تعدیل مدل درآمدی پس از تحلیل هزینه-فایده. ۲. پایش و بهبود مستمر: معرفی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) برای هر بخش بوم. ابزارهای پایش (Dashboardهای Excel، Google Data Studio). ۳. کارگاه عملی: شرکتکنندگان پروژه خود را ارائه میدهند و تغییرات پیشنهادی در بوم را بررسی میکنند. بازخورد جمعی و رفع اشکال. ۴. جمعبندی و منابع تکمیلی: معرفی کتابها (مثلاً «Business Model Generation»)، ابزارها (Tableau، Power BI)، و دورههای آنلاین. پروژه نهایی: ارائه یک بوم کسبوکار بهروزشده بر اساس تحلیل دادههای واقعی/شبیهسازیشده. ابزارها و منابع پیشنهادی: نرمافزارها: Excel، Google Analytics، Canvanizer. کتابها: Business Model Generation اثر استروالدر. Lean Analytics برای تحلیل دادههای استارتآپی. مقالات: مطالعات موردی از شرکتهای موفق (مثلاً Airbnb، Uber)

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

کاروپ؛ مرجع برگزاری وبینارها و رویدادها
تیم طراحی و اجرایی کاروپ با تجربه اجرای بیش از 1200 رویداد داخلی و بین المللی در زمينه هاي برگزاري رويدادهاي مختلف، آماده ارائه مشاوره برای برگزاری و اجراي هر چه بهتر رویداد شما می باشد. در حال حاضر تیم اجرایی مجرب و متخصص کاروپ این قابلیت را دارد تا در برگزاری كليه وبينارها و رویداد ها، دوره های تخصصی و ضمن خدمت، کارگاههای آموزشی و مهارتی، جلسات آنلاین در همایش ها، سمینارها، نشست ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های ملي و بین المللی همراه شما باشد.
برگزاری یک رویداد به صورت حرفه‌ای برای همگان همیشه آسان نیست؛ کاروپ با تجربه فنی و تخصصی تیم اجرایی خود اين آمادگي را دارد تا مشکلات عدیده برگزارکنندگان را حل نموده و با ارایه راه حل هاي موثر، سريع و سيستمي امور را تسریع و تسهیل بخشیده و بهترین نتیجه حاصل گردد. مجموعه كاروپ، از مرحله ایده و شروع رویداد شما تا پس از برگزاری آن رویداد با خدمات و سرویس های مختلف در کنار شما بوده تا بهترین شکل برگزاري يك رويداد به مخاطبان شما ارائه شود.

با احترام
کاروپ؛ کارگروه اثرگذار رونق و پرورش مهارت، خلاقیت و کسب و کار